Reizigersinfo:

Mededeling Dalurendagkaart 65+

Tijdelijk terug naar de jaren ‘70:
Dalurendagkaart 65+
Tijdens de vakantiemaanden juli en augustus gaan
we tijdelijk terug naar de jaren ’70. Er worden via
weekbladen en het KBO-tijdschrift vouchers
verspreid gericht op de doelgroep senioren (65+)
die men kan uitknippen en inleveren bij de
chauffeur om een dalurendagkaart aan te schaffen
tegen € 1,-.

  • Ticket is vanaf donderdag 29 juni beschikbaar op de
    ticketbox, dringend verzoek niet eerder te verkopen dan
    zaterdag 1 juli.
  • De voucher voor een Dalurendagkaart 65+ is geldig
    voor 1 persoon, zoals altijd mogen er per persoon max.
    2 kinderen t/m 11 jaar meereizen.

Gezien de bijzondere status van de buurtbus gelden er andere regels dan in gewone bussen.

• U bent verplicht de gordel te dragen.

• De chauffeur mag nooit meer dan 8 passagiers meenemen.

• Voor het laten in- en uitstappen van passagiers is de chauffeur niet per se gebonden aan de bushaltes.

Het laatstgenoemde punt geeft u als passagier de mogelijkheid aan de chauffeur te vragen ergens te stoppen tussen twee bushaltes in; dit is vooral bedoeld voor mensen die slecht ter been zijn. De chauffeur moet daarbij echter wel rekening houden met de verkeersveiligheid waardoor hij soms toch niet geheel aan uw wens kan voldoen.

Als u bij een halte wilt instappen, maakt u dat dan met een duidelijk zichtbaar handgebaar kenbaar. Als u dat niet doet, zou de chauffeur kunnen denken dat u op een gewone bus staat te wachten als die toevallig ook op dat stuk van de route rijdt. U kunt ook tussen de haltes in met handgebaren aan de chauffeur kenbaar maken dat u ter plekke wilt instappen. Alleen als de verkeerssituatie het toelaat, zal de chauffeur dan voor u stoppen. Ondanks deze flexibele in- en uitstapmogelijkheden, verdient het in- en uitstappen bij een halte uit veiligheidsoverwegingen de voorkeur.

Reizen met een rolstoel in de buurtbus

In de buurtbussen van Hermes kun je reizen met een rolstoel. Wil je zeker zijn van een rolstoelplaats? Geef dit dan vooraf aan ons door via het speciale online formulier of via de telefoon. De chauffeur houdt hier dan rekening mee en kan ondersteuning bieden bij het in- en uitstappen. Als je dit niet van tevoren hebt aangegeven, kunnen we je rolstoelplaats in de buurtbus helaas niet garanderen.